13 Mart 2016 Pazar

Yunus Emre Sözleri

 Yunus Buyruğa Sözleri ¦ Söze târîh yedi yüz yediydi , Yunus cânı bu yolda fidîyidi . Tehî görmen kimseyi hiç kimsene boş değil , eksiklik ile nazar erenlere güzel değil . ¦ İlim ilim bilmektir , ilim kendin bilmektir , sen kendini bilmezsen , bu nice okumaktır . Aşk aşıkı şir eder , aslanı zencir eder , sert taşı mum eder ¦ Beni bende demen bende değilem , tek ben vardır bende benden içeri . Türlü çeşitli cefanın adını aşk koymuşlar . ¦ Yaratılanı güzel gör , Yaradan'dan ötürü . Benlik davasını bırak , muhabbetten olma ırak , sevgi ile dolsun yürek , hoşgörülü olmaya bak… ¦ Ne varlığa sevinirim , ne yokluğa yerinirim . Aşkın ile avunurum; bana seni sebep seni . Ana rahminden geldik pazara , tek kefen aldık döndük kabre . ¦ Ya Rabbena hayreyle , Muhammed'e yâr eyle , Kabrimizi nur eyle , Kabre vardığım gece . Ölümden ne korkarsın , korkma bengi varsın . ¦ Dünya uydurma kardeşim , dünya yalan! Var mı uydurma dünyada bakî kalan . Mal da uydurma , mülk de uydurma . Var biraz da sen oyalan . Derdi dünya olanın , dünya civarı derdi vardır… ¦ Hoştur bana senden gelen . Ya gonca gül yahut diken . Ya hayattır yahut kefen . Nârın da güzel , nurun da güzel . Kahrın da güzel , lütfun da güzel . ZuIüm iIe abad oIanın akıbeti berbad oIur . ¦ Biz geImedik dava için , bizim işimiz sevda için , dostun evi gönüIIerdir , gönüIIer yapmaya geIdik . Hiç hata yapmayan birey , hiçbir birşey yapmayan insandır . Ve hayatta en büyük hata , kendini hatasız sanmaktır . ¦ Tek defa gönüI yıktın ise bu kıIdığın namaz değiI , yetmiş iki miIIet bile eIin , yüzün , yumaz değiI . Olsun be aldırma Yaradan yardır . Sanma ki zalimin ettiği kârdır . Mazlumun ahı indirir şâhı . Her şeyin tek zamanı vardır . ¦ Az söz erin yüküdür , çok söz hayvan yüküdür . Ey hayat ırmağından su içenler! Gelin soralım canlara ki güzelliği ne oluyor da gidiyor . Ben hep seninim diyordu , hemen neyi buldu da gidiyor? ¦ Tek bahçeye giremezsen , durup seyran eyleme . Tek gönül yapamazsan , yıkıp viran eyleme . Elif okuduk ötürü , pazar eyledik götürü , Yaratılmışı güzel gördük , Yaratandan ötürü . ¦ Ya elim al kaldır beni . Ya vaslına erdir beni . Çok ağlattın güldür beni . Gel gör beni aşk neyledi . Eğer hor eğer saygı Kişiye sözden ciro . Zehr ile pişen aşı Yemeğe kim ciro . ¦ Mansur'um , uş dâra geldim , Yusuf'um , pazara geldim . Aslanım , şikâra geldim , velâkin yatağım orda . Dağlar nice yüksek ise , sokak hatıran üstünden geçer . ¦ Bu dünyaya gelen gider . Yürü fani dünya , sana gelende gülmüş var mıdır? Ey Yunus Hakk'ı bilen söylemez hergiz uydurma , ikilik ile gelen gerçek sokak bulmuş değil .

Artikel Terkait

Yunus Emre Sözleri
4/ 5
Oleh

Berlangganan

Suka dengan artikel di atas? Silakan berlangganan gratis via email

Yorumlarınız Bizim İçin değerlidir. Yorumlarınız İçin Teşekkür ederiz.